Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

niedziela, 13 grudnia 2015

Nättraby




Nättraby - site visit 





Kolejny kurs to kolejne wyjście w teren. Tym razem dość niedaleko, bo do pobliskiego miasteczka i to w dodatku, do tego, w którym już byłem dwa razy. No dobra, prawie byłem. Raz dopłynąłem tu rejsem, drugi raz łapałem stopa na autostradzie.  Nie miałem jeszcze okazji pozwiedzać.  Naszym zadaniem było przemierzenie konkretnego odcinka miasteczka i analiza zabudowy i otoczenia.



Jak się okazało Nättraby to kolejne typowe szwedzkie małe miasteczko, gdzie za dużo się nie dzieje, a jedyny aktywny punkt to kilka sklepów i supermarket. Plusem była jednak różnorodność typów budynków. Jednocześnie irytowała mnie trochę identyczność niektórych domów. Znacznie lepiej patrzy się na coś różniącego się nie tylko kolorem. Zwiedzając widzieliśmy zarówno drewniane domki z lat 50 tych jak i ceglane domy, stworzone prawdopodobnie dla klasy robotniczej. Oprócz tego, kilka bloków i innych dużych budynków, w tym willa przekształcona na ośrodek dla osób starszych. 




Z obserwacji warto wspomnieć, iż nigdzie nie było chodników dla pieszych, plac zabaw znaleźliśmy tylko jeden, a idąc uliczkami można było poczuć pewną izolację tego miejsca. Nowi lokatorzy czy turyści mogą nie być mile widziani w około 4-tysięcznej prawdopodobnie zamkniętej społeczności. Kolejne zadanie to przygotowanie pomysłów i zaplanowanie czegoś co usprawni miasteczko. Zobaczymy zatem za jakiś czas co przyjdzie mi do głowy...


Kopiuj - wklej


Willa --> Dom starców










Kościół i możliwość dotarcia do miasta wodą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz